۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۲۱:۲۶

عزیزیان:

برندگذاری بر روی فرآورده های دامی ضروری است

برندگذاری بر روی فرآورده های دامی ضروری است

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه برندگذاری بر روی فرآورده های دامی ضروری است، گفت:برندگذاری محصولات سبب آشنایی مردم با پروسه فرآورده‌های دامی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی عزیزیان بعدازظهر پنچشنبه در مراسم افتتاح پروژه مجتمع تبدیلی طیور بهاران پروتئین خراسان واقع در جاده فریمان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های صنعت طیور گوشتی  بهداشتی بودن فرآورده‌های خروجی از واحدهای کشتارگاه است، اظهار کرد :احداث واحدهای دامی که با رعایت اصول بهداشتی راه‌اندازی می‌شوند از انتقال بیمارهای دام به انسان جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: عمده بیماری‌های مشترک میان انسان و دام زمانی به‌وجود می‌آید که پروسه فرآورده دامی با رعایت اصول بهداشتی انجام نشود.

وی با بیان این مطلب که خراسان‌رضوی جایگاه مطلوبی در صنعت طیور و گوشت دارد، افزود: صنعت طیور و دام این استان نسبت به 15 سال گذشته که هیچ واحد دامی در استان وجود نداشت، رشد مطلوبی داشته است.

وی ادامه داد: سهم خراسان رضوی از میان حدود 244 واحد صنعتی طیور گوشتی 15 واحد است و این میزان نشان می دهد که این استان در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مجتمع تبدیلی طیور بهاران پروتئین خراسان عنوان کرد: این مجتمع سبب می شود بسیاری از واحدهای فرسوده برای تجهیز تأسیسات مورد نیاز اقدام کرده تا محصولات با ارزش‌گذاری و با کیفیت مطلوب را در اختیار عموم قرار دهند.

کد خبر 1810944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha